Головна » 2017 » Травень » 10 » Голова Сатанівської ОТГ Альберт Собков: Ми розуміємо, що населення у нас буде збільшуватися
11:57
Голова Сатанівської ОТГ Альберт Собков: Ми розуміємо, що населення у нас буде збільшуватися

Курортне містечко Сатанів. Хмельницька область. На річці Збруч. На тому боці - Тернопільщина. Сатанівська ОТГ. Курортна зона. Відома водичка «Нафтуся». Там ізраїльські інвестори будують надсучасний відпочинковий комплекс «Арден Палац». Там буде все: від лікування до розваг. Місцеві кажуть: «Буде більше, ніж Буковель».




Альберт Собков запрошує до приміщення сільської ради і розповідає, що ще не все зробили як би хотілося , бо трохи шкодуємо витрачати на себе, віддаємо сільським населеним пунктам, бо має бути баланс між центральною садибою і тими сільськими радами, які до нас приєдналися.

Перед тим як почати нашу розмову, я хочу коротенько розказати про те, чого ми хочемо , що плануємо і як воно буде виглядати. Пропоную переглянути коротку відео-презентацію.

До вашої уваги, спортивно-оздоровчий комплекс круглорічної дії «Арден Палац». Представлено проект у 3-д форматі. Показуємо те, що ми маємо і те, що хочемо.

Це є перспектива селища самого і всієї громади.

Сатанівська громада створилася у 2015 році. До нас приєдналися 4 сільські ради, і на сьогодні населення громади становить 8 277 жителів. У 2016 році ми перейшли на прямі відносини з Мінфіном.

Коли ми зустрілися з депутатами на першій сесії, всі від різних політичних сил і я сказав, що категорично проти, щоб в органи місцевого самоврядування, в об’єднані громади вмішувалися політичні сили - не буде толку. Забутьте, хто ви і від якої партії, нас вибрали люди, нас вибрала громада, працюйте на благо нашої громади. Дякувати Богу, вже майже 2 роки ми працюємо і рішення приймаємо майже одноголосно. Бо ми розробили стратегію розвитку об’єднаної громади, ми намітили високі планки, хоч коштів не вистачає на ті завдання, які на сьогоднішній день стоять.

Першим стояло завдання – водогони. Майже всі кошти, які у нас були ми направили на водогони.

Люди нічого не просили – зробіть нам водогони, бо останні роки було дуже спекотне літо і вода в криницях пропадала.

Дякувати Богу, ми це зробили. В 2016- 2017 роках ми поставимо крапку на водогонах. Працює наше комунальне підприємство з обов’язковим встановленням лічильників та заключенням договорів. Це було найбільш серйозне питання у 2016 році.

Також у 2016 році ми побудували з нуля і відкрили одну групу дитячого садка в с. Іванівці – на 25 дітей. Село перспективне, бо на сьогодні вже є 35 дітей, треба відкривати ще одну групу.

Також, у 2016 році ми повністю замінили систему опалення в одній із шкіл, бо температура в класах була 14 градусів.

У нас на Хмельниччині кожна громада, чи то велика чи маленька об’єднуючи навколо себе населені пункти несе свою якусь ідентичність. Ви бачите, що кожна громада, в якій ви побували має свій герб, який є логотипом всієї громади. Для того, щоб громада могла себе ідентифікувати як одне єдине ціле і є таке застосування цих знаків, які є на всіх закладах, що якраз збирає громаду в одне велике ціле, долучається до розмови директор Хмельницького ВП ЦРМС, Сергій Яцковський.

Це так повинно бути, бо кожен регіон має свої прекрасні культурні , історичні надбання, які треба любити цінувати.

Питання-відповіді

Які у вас ціни на воду?

Вода – 5,82 грн., водовідведення – 7,20 грн.

Чим займається комунальне підприємство і скільки людей працює?

Вода, благоустрій, каналізація – все в одному. В комунальному господарстві працює 17 чол. На весняний період добираємо десь по 2 чол. у кожному селі, щоб можна було навести порядок біля пам’ятників, на кладовищах, в місцях загального користування.

У селах, які приєдналися були комунальні господарства?

Ні, не було. Люди самі збиралися, також цими питаннями займалися сільські ради. Ми зрозуміли, що далі так бути не може. Все має бути на балансі. Бо не дай Бог що станеться, хто буде відповідати?

Комунальне підприємство самодостатнє?

Ні, ми допомагаємо. Вони самі ще не витягують. Дуже великі у них витрати на електропостачання, земельний податок. Я неодноразово виносив це питання, що так не повинно бут. Це наше комунальне підприємство і в нього не можуть бути такі великі податки. Дуже важко комунальним господарствам. Тому ми стараємося підкидати їм роботу і допомагаємо. Хоча вони повинні самі шукати собі роботу. Є бухгалтер, головний інженер, механік вони повинні самі шукати роботу, а то вони звикли, що прийдуть до голови, і голова їм все дасть.

Чи зберегли ви заклади освіти після об’єднання?

Так, зберегли. І не просто зберегли, а навіть ще й відкрили нові, про що я розповідав раніше.

Скільки у вас працівників в апараті ОТГ?

Якщо не рахувати старост і діловодів – 21 чол. Це з усіма необхідними відділами. Громада у нас маленька, тому відділ культури і освіти ми не створювали.

Повноваження по освіті ми передали директору школи центральної садиби. Рішенням виконавчого комітету. Ми з начальником обласного управління освіти це погодили. Працюємо нормально. Всі оперативні завдання, які перед ним стоять виконує. У громаді 5 шкіл, 650 учнів. Директор центрального будинку культури теж виконує обов’язки по культурі. Люди працюють, справляються. Чи ви вважаєте, що директор БК такий дуже загружений, що не може виконувати цю роботу?

Директор школи розповів про те, що в голови ОТГ був заступник з соціально-гуманітарних питань. Але з 1 квітня 2016 року він звільнився і ця сфера залишилася без очільника. Але ми і так справляємося.

На базі центральної школи ми створили міжшкільне методичне об’єднання. Дуже гарну допомогу нам надає інститут післядипломної освіти. Вони допомогли нам визначитися з назвою та скласти план роботи. Також, у нас немає методистів, є голови методоб’єднань.

Їздимо на семінари, конференції, обмінюємося досвідом. А як ми проводили атестацію шкіл… Для вчителів це було набагато серйозніше, вони старалися показати те найкраще, що вони роблять, бо їх атестує не хтось там з району чи області, кого він може і не побачить більше, а людина з якою є постійне спілкування. Тому, вчителі дуже серйозно готувалися. Ми все розказали, що буде проводитися атестація, як буде проводитися, скільки часу, що буде перевірятися.

Як ви фінансуєте освіту?

Напряму. Бухгалтерія централізована. Ми в минулому році стикнулися з цією проблемою. Департамент фінансів, казначейство, юстиція.. Ознаки місцевого самоврядування, відділ освіти – 6, в такому випадку за ознакою 10 кожне управління реєструється, в тому числі і освіта. Програма «Казна» це пропускає.

Тобто, чому вони не дозволяють, вони кажуть нам програма не пропускає. Так от за ознакою «10» вона пропускає. Закон «Про середню освіту» говорить, що безпосередньо управління органом освіти таким чином може бути орган місцевого самоврядування, який є власником органу освіти.

Орган місцевого самоврядування - він є органом управління освіти. Діє як структурний підрозділ, навіть без ознак юридичної особи…. Є орган управління освіти, який очолює селищний голова. Все. З казначейством на цьому питання закривається.

Господарська діяльність освіти, культури. Хто цим займається?

Комунальне господарство. Яка різниця, хто буде підписувати платіжки – відділ освіти чи керівництво ОТГ? Відділ освіти повинен займатися тим, заради чого він створений – освітою.

Директор цим не займається. Я кажу, забудьте про те чим займався директор коли був районний відділ освіти – завгосп. Він нічого не мав, нічим не володів і нічого не знав. Сказали в районі їдь забери колеса, він забрав, сказали їдь забери фарбу, він забрав. Нема, бери де хочеш. Збирай з батьків кошти, збирай де хочеш. Зараз директор повний господар в себе на території. Він і менеджер, він і директор, він і керівник освіти.

Легше дати директору надбавку і він буде виконувати ці функції, ніж утримувати 4 – 5 одиниць відділу освіти. Як у кожного директора у нього є заступники, які можуть вести цю паперову роботу. Нема питань. Сьогодні інтернет працює, розкидаємо інформацію, інакше не можна працювати. Розумію, важко.

Дуже важливо, що ми розробили стратегію розвитку на 5 років. По цій стратегії я працюю, і я від неї не відступлю. Я буду йти тим направленням, яке ми всі розробили. Схвалено на сесії, пройшло всі обговорення, громадські слухання. Це набагато легше, і дає тим громадам, де є староста працювати з людьми. Ми обговорили цю стратегію з людьми, люди висловили свою думку, тепер нам - до виконання. І тому ми повинні тепер думати, як її виконувати, де брати кошти і таке ін.

Не знаю як у вас, але ми укладаємо соціальні угоди із землеорендарями – 100 грн. з 1 га. - на соціальні потреби. Наприклад, у цьому році, коли нас засипало снігами, люди цього не помічали, бо у кожному населеному пункті все розчищалося і дуже швидко. У нас всі дороги були сполучені. Є своя техніка, дає нам техніку і «Арден Палац», все робимо разом.

Я завжди кажу, для чого нам було об’єднуватися. Як би там не було , але об’єднавшись – ми сила!

Якщо в сільській раді бюджет 700 тис. то що там можна зробити? А апарат сільської ради, культура, дошкільний заклад – вони навіть не мали за що лампочки купити. Це на повному серйозі. А ми в 2016 році 1,5 млн. бабахнули на освітлення. Але всім добрим не будеш…

Говорить директор школи:

Всього в ОТГ 650 дітей шкільного віку. В Сатанівській ЗОШ І-ІІІ ступенів – 370 учнів є дві школи І-ІІ ступенів з наповнюваністю 120 і 70 учнів і дві І ступені, де відповідно 30 і 55 дітей. Як і по всій Україні ми йдемо до створення опорної школи та хочемо зробити дві філії.

Щодо харчування, то воно здійснюється так як і всюди : заключаються угоди з підприємцями , ціна – 7 грн. (перше, друге, третє). Щодо документообігу, то хочу сказати, що у нас все налагоджено. Документи приходять до нас, як і до райадміністрацій, розписуються і ми направляємо на опрацювання іншим школам, вони оперативно інформацію кинули по електронній пошті, ми систематизували і все. Нічого складного. Треба тільки захотіти.

Як ви заохочуєте людей? Чому люди хочуть працювати у вас?

Хочу сказати, що попасти до мене на роботу дуже важко. Я сам проводжу співбесіду, і якщо людина не налаштована працювати, то після співбесіди зі мною вона сама просто не при ходить. Якщо людина хоче працювати, вона буде працювати. Якщо є сумніви, ми встановлюємо випробувальний термін. А людям, які добре виконують свою роботу ми даємо 150 – 200 відсотків премії. Ми розробили положення про преміювання, затвердили рішенням сесії.

Скільки у вас пенсіонерів працює?

Ніскільки. Я загружав їх роботою так, що вони самі відмовилися.

А земельний відділ, старости як працюють?

В земельному відділі у нас 3 працівники ; 4 старости та у кожного - діловоди.

Кожного тижня у мене нарада із старостами. Ті питання, які ми напрацювали за рік. Староста подає заявку до формування бюджету. Тобто, плануємо все, що необхідно громаді на рік. І якщо староста через місяць приходить і каже: «А мені те і те треба», так не піде. Я вчу їх планувати.

Чи є у вас самооподаткування?

Ні, немає.

Яка орендна плата?

Орендна плата за 1 га - 600-700 грн. Також, 100 грн. з га.- соціальні внески за соціальними угодами. Ці кошти витрачаються на соціальні потреби того населеного пункту, звідки надходять такі кошти.

Чи є у вас одноосібники. І яке співвідношення відносно великих орендарів?

Так. Їх дуже мало. Близько 10%. Ми розуміємо, що населення у нас буде збільшуватися. Бо як тільки запустять «Арден Палац» треба багато спеціалістів. Для цього комплексу необхідно більше 1 000 працюючих. Зрозуміло, що ми самі громадою це не забезпечимо. За дві зміни тільки медсестер потрібно 260. Лікарі, працівники їдальні, обслуговуючий персонал. Зрозуміло, буде приріст населення.

У нас в Сатанові є школа І ступеня, ми не хочемо її закривати, плануємо перепрофілювати в ДНЗ. Це зрозуміло план. Бо не знаємо, скільки людей добавиться. Але ми повинні все планувати, щоб витримати той наплив людей які приїдуть. Нам сказали, що завершення робіт – жовтень 2017 року. Відкриття – травень – червень 2018 року. Поки що проводять анкетування, приймають заявки, вже близько 700 людей заповнили анкети на зайняття посад в «Арден Палаці». Вони проходять конкурси, відбір.

Тому ми витрачаємо 300 тис грн. , але збережемо приміщення, бо тільки закрий, то вже вікна повибивають, тому ми з депутатами вирішили виділити ті 300 тис грн., щоб ця школа допрацювала, а наступного року будемо бачити.

Хочу сказати, що ми працюємо на перспективу. У нас однин працівник працює над проектами. На даний час вона знаходиться на навчанні в Києві. Я раджу всім ОТГ – беріть людину для роботи над проектами, бо для того, щоб отримати кошти - необхідно проект. Якщо такої людини немає – посилайте на навчання. Я взяв собі дівчину, вона з Сатанова, була вчителькою математики. Я відправив її на навчання, вона приїхала – очі горять. Ще вона курси дистанційного навчання по проектному менеджменту закінчила, по бюджету закінчила. Тому, всім вам раджу – шукайте і вчіть людину.


Яцковський: Ми плануємо в цьому році провести дводенні курси по проектному менеджменту. З кожної громади ми будемо вчити ту людину, яка визначена в громаді відповідальною за написання проектів. Треба обов’язково, щоб така людина була в кожній громаді.

Долучається голова ОТГ, я всім працівникам сказав: по одному проекту кожен має написати. Старост також зібрав, дав завдання написати по одному проекту. Один староста написав, решта – ні. Тому – премія, інші – на ставці. Зразу наука в голову…

Спілкувалася Оксана Шеленко

Переглядів: 676 | Додав: beethebest | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar